Daugiau laiko prie ekranų – sunkiau mokykloje

  • Paprasti dalykai tampa iššūkiu. Kuo daugiau paauglys spausdina kompiuteriu ar rašo mobiliuoju telefonu (pvz., daug bendraudamas socialiniuose tinkluose), tuo sunkiau jam rašyti ranka, nes nepakankamai išsivysto smulkioji motorika. Taip bendraudami paaugliai vartoja skurdų žodyną, daug žargonų, trumpinių. Taigi mokykloje žodžiu atsakyti į mokytojo klausimus ar rašyti rašto darbus paaugliui gali būti itin sunku.
  • Dėmesys. Kai dėl minėto orientacinio reflekso paauglio dėmesys į ekranus nuolat išlaikomas, silpnėja gebėjimas pačiam valingai jį išlaikyti, ypač tada, jei veikla yra ramesnė, monotoniškesnė. Todėl išbūti pamokoje susikaupus, daryti namų darbus, skaityti spausdintas knygas jiems sekasi vis sunkiau – dėmesys sutrinka.
  • Motyvacija mokytis ir pasiekimai. Dėl minėtos neigiamos ekranų įtakos miego kokybei paauglio smegenys reikiamai nepailsi, todėl mokykloje sunkiau susikoncentruoti, dieną jaučiasi mieguisti, jų produktyvumo ir darbingumo lygis būna menkas, padidėja apatija, irzlumas.
  • Mąstymo gebėjimai ir atmintis. Daug laiko praleidžiant prie ekranų mažėja paauglio kūrybingumas, kritinis mąstymas ir gebėjimas spręsti gyvenimiškas problemas, silpnėja atmintis, sunkiau siekti ilgalaikių tikslų, greičiau pasiduodama.